tepaeLogo

Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

Παιδαγωγική Σχολή

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

logotype

Ερευνητικά Προγράμματα

Αρχική > Έρευνα > Ερευνητικά Προγράμματα

2024

2023

Get Creative with Art Online (GCAO) – Γίνε δημιουργικός με την τέχνη στο διαδίκτυο

Χαρά Κανάρη: Μέλος της ερευνητικής ομάδας του προγράμματος ERASMUS+ KA227 με τίτλο «Get Creative with Art Online” [GCAO] (Γίνε δημιουργικός με την τέχνη στο διαδίκτυο), ένα πρόγραμμα που στοχεύει να φέρει σε επαφή τους μαθητές με σημαντικά έργα τέχνης που υπάρχουν στις Εθνικές Πινακοθήκες και να τους δημιουργήσει συναρπαστικές ευκαιρίες να εξερευνήσουν την τέχνη μέσα από μια σειρά θεμάτων, και μέσω αυτών να αναπτύξουν μια διά βίου αγάπη για την τέχνη. Στο πρόγραμμα το οποίο ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2021 και έχει διετή διάρκεια, συμμετέχουν ως συντονίστρια χώρα η Αγγλία (Global Learning Association), και ως εταίροι η Ελλάδα (ΑΠΘ), η Σουηδία (CEE AUTO-LEARN) και η Ιταλία (Crewative).

2022

Understanding Risk and Resilience in the Educational Performance of Refugee Children and Youth

Επιστημονική συνεργάτης: Κορίνα Χατζηνικολάου Τίτλος προγράμματος: «Understanding Risk and Resilience in the Educational Performance of Refugee Children and Youth». Funded under the 2nd call for H.F.R.I. Research Projects to Support Faculty Members & Researchers, by the National Foundation for Research and Technology in Greece. Principal Investigator: Theoni Stathopoulou, EKKE.

Teach for Integration Capacity Building Programme and ALP Pilot Implementation

Μαρία Παπαδοπούλου: Επιστημονική συνεργάτιδα στο πρόγραμμα «Teach for Integration Capacity Building Programme and ALP Pilot Implementation», (Τ4Ι) (2022-2023) το οποίο χρηματοδοτείται από την UNICEF Γενεύης με υποστήριξη από το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα εκπαίδευσης παιδιών με προσφυγική εμπειρία (Κωδικός έργου 7011) Επιστημονικός Υπεύθυνος της δράσης TIC: Γιώργος Ανδρουλάκης, Καθηγητής, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

2021

Υποστήριξη Δράσεων του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

Πρόγραμμα: ‘Υποστήριξη Δράσεων του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης’ (Κωδικός Έργου ΕΛΚΕ: 73009 – Υποέργο 35). (2021-2024). Κύριος σκοπός του έργου είναι ο σχεδιασμός, ανάπτυξη και υποστήριξη της Ιστοσελίδας του ΤΕΠΑΕ ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες του τμήματος σε διάφορα επίπεδα (λειτουργικότητα, ασφάλεια, μετάδοση πληροφοριών). Ο επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας του ΤΕΠΑΕ θα επιτρέψει: α)την αύξηση του επιπέδου ασφαλείας της Ιστοσελίδας β) δυνατότητες αλληλεπίδρασης μεταξύ των χρηστών, γ) ανάρτηση, επεξεργασία εγγράφων και άλλου υλικού από πολλούς χρήστες ταυτόχρονα, δ) βέλτιστη παρουσίαση των ποικίλων δράσεων του ΤΕΠΑΕ (π.χ, Πρακτική Άσκηση, ψηφιακά περιοδικά, κοινωνικές δράσεις, υλικό σεμιναρίων και συνεδρίων κλπ). Τέλος, η νέα ιστοσελίδα θα παρέχει βέλτιστες δυνατότητες πλοήγησης στους χρήστες και τις χρήστριές της. Επιστημονικά υπεύθυνη: Μαρία Παπαδοπούλου

Πρακτικές γραμματισμού παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ψηφιακά περιβάλλοντα

Το πρόγραμμα: ‘Πρακτικές γραμματισμού παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ψηφιακά περιβάλλοντα’ χρηματοδοτήθηκε από τον ΕΛΚΕ του ΑΠΘ (ΚΑΕ 73314) στο πλαίσιο της προκήρυξης για την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας του ΑΠΘ στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και υλοποιήθηκε από 12/10/2021 έως 11/3/2023. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας αναδεικνύουν τη σημασία αξιοποίησης στο σχολικό περιβάλλον των άτυπων πρακτικών που υιοθετούν τα παιδιά όταν χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα. Όπως προέκυψε από την έρευνα όλα τα παιδιά του δείγματος κατά την ενασχόλησή τους με ΨΜ ανέπτυσσαν παράλληλα, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, δεξιότητες συμβατικού γραμματισμού. Η ενίσχυση αυτών των πρακτικών φαίνεται να εξαρτάται από το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά και από το οικογενειακό περιβάλλον, χωρίς ωστόσο το δεύτερο να είναι απόλυτο κριτήριο. Στην έρευνα επισημαίνεται η ανάγκη αναγνώρισης και συμπερίληψης των άτυπων πρακτικών των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον ώστε να διευκολύνεται ο αναδυόμενος γραμματισμός των νηπίων σε ψηφιακά και συμβατικά μέσα. Ερευνητική ομάδα Μαρία Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια, επιστημονικά υπεύθυνη Αικατερίνη Μακρή, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Εύη Κομπιάδου, Δρ. Νηπιαγωγός Ευγενία Παγκουρέλια, Δρ. φιλόλογος Αικατερίνη Γάσπαρη, Πτυχιούχος ΤΕΠΑΕ

COVID-19: Η οπτική των παιδιών για την διαχείριση της πανδημίας

Έργο «COVID-19: Η οπτική των παιδιών για την διαχείριση της πανδημίας» με χρηματοδότηση της Επιτροπής Ερευνών του Α.Π.Θ. [Κωδκός έργου: 73453]. Επιστημονικά Υπεύθυνη: Βασιλεία Χρηστίδου Διάρκεια: 2021-2023. Οι στόχοι του έργου είναι: (α) Να καταγράψει την οπτική των παιδιών (αντιλήψεις, εμπειρίες, συναισθήματα) για τους τρόπους προστασίας από την COVID-19 και τα περιοριστικά μέτρα που λήφθηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας, (β) να διερευνήσει αν η οπτική των παιδιών για την COVID-19 αλλάζει με την ηλικία ή με την χρονική στιγμή της πανδημίας και (γ) να διατυπώσει προτάσεις υποστήριξης των παιδιών σε περιστάσεις κρίσεων, όπως αυτή της πανδημίας.

CARE/ss Critical Arts Education for Sustainable Societies (Κριτική εκπαίδευση στις τέχνες για βιώσιμες κοινωνίες)

Αντώνης Λενακάκης: Μέλος της ομάδας έργου του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ως επιστημονικού εταίρου στο Ερευνητικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education με τίτλο «CARE/ss Critical Arts Education for Sustainable Societies» (Κριτική εκπαίδευση στις τέχνες για βιώσιμες κοινωνίες). Κωδικός Έργου: 72717. Συντονιστικό Ίδρυμα: FREDERICK UNIVERSITY. Διάρκεια προγράμματος: 2021-2024.

Ευκαιρίες για την ανάδειξη της φωνής των παιδιών, την αλληλεπίδραση και τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων στην εκπαίδευση

από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με χρηματοδότηση από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. – έργο 1953). 2021-2022 “Opportunities for strengthening children’s voice, interaction and participation in decision making in education” Financed by Hellenic Foundation for Research and Innovation, 2021-2022.

2020

Σχεδιασμός της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά νεομεταναστών με αφετηρία τις πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού τους

Τσοκαλίδου Πετρούλα: Συμμετέχει στο πρόγραμμα Migrant, “Investigation of adolescent digital literacy practices for the design of Modern Greek Language teaching to youth of new migration background” [«Σχεδιασμός της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας σε παιδιά νεομεταναστών με αφετηρία τις πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού τους»]. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) για την περίοδο 01/2020-06/2023, με επιστημονικά υπεύθυνο τον Δημήτρη Κουτσογιάννη. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τρία Πανεπιστήμια: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ), Πανεπιστήμιο Αμβούργου (Γερμανία) και Πανεπιστήμιο Macquarie (Σίδνεϊ, Αυστραλία).

Μαθαίνοντας τη Διαφορετικότητα: Μια μελέτη Περίπτωσης σε Πρόσφυγες Μαθητές του Δημοτικού Σχολείου

Μέλη Ερευνητικής Ομάδας: Δόμνα Κακανά, καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ, υπεύθυνη του προγράμματος για την Ελλάδα Μαρία Παπαδοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ Ιωάννης Μιχάλης, ΕΔΙΠ, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ Ελένη Χοντολίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΦΠ, ΦΛΣ, ΑΠΘ Κωνσταντίνος Ανθόπουλος, Διευθυντής 67ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης Χαρίκλεια Πασσίδου, Υποδιευθύντρια 67ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης Πλαίσιο Χρηματοδότησης: ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ 2014-2020, ERASMUS+, Key Action 2 (KA2) -Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnership in the Field of Higher Education Διάρκεια Έργου: 01/11/2020 – 30/09/2022 Σύντομη περιγραφή του Προγράμματος: Το “Learning Diversity: A Case Study Of Refugee Students in a Primary School” εντάσσεται στα KA201 Erasmus+ Project (2019-1-TR01-KA201-074505), με συμμετέχουσες χώρες τις: Τουρκία (συντονίστρια), Ελλάδα, Ιταλία, Μάλτα. Ο σκοπός αυτού του έργου ήταν να παρέχει σημαντικό υλικό σχετικά με τις ανάγκες των προσφύγων μαθητών και μαθητριών, τα εμπόδια στην επιτυχία τους και τις πιθανές παρεμβάσεις για την υπέρβαση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν, παράλληλα με κάποιες εν δυνάμει καλές πρακτικές που έχουν υιοθετήσει οι εκπαιδευτικοί των σχολείων των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, προκειμένου να υποστηρίξουν την ένταξη και μάθησή τους. Οι προτάσεις τέθηκαν προς συζήτηση και ανταλλαγή βέλτιστων δυνατοτήτων, προκειμένου να αναπτυχθεί ένα καινοτόμο μοντέλο που να περιλαμβάνει όλες τις καλές πρακτικές για την επιτυχή ένταξη των προσφύγων μαθητών και μαθητριών. Ο σκοπός του μοντέλου που περιλαμβάνει καλές πρακτικές είναι να παρέχει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς, που είναι υπεύθυνοι στη λήψη αποφάσεων και στο ευρύτερο κοινό να μάθουν περισσότερα για θετικές και καινοτόμες πρακτικές που στοχεύουν στην υποστήριξη των παιδιών με προσφυγική εμπειρία. Η Ελλάδα συμμετείχε στο πρόγραμμα με συνεργασία μελών ΔΕΠ & ΕΔΙΠ από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εκπαιδευτικούς από το 67ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, ως μια μελέτη περίπτωσης, καθώς ήταν το πρώτο δημοτικό σχολείο στην πόλη που φιλοξένησε πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος αναλάβαμε να διερευνήσουμε τις πρακτικές των εκπαιδευτικών τόσο της γενικής τάξης όσο και των τάξεων υποδοχής, καθώς και της διοίκησης του σχολείου για την ένταξη των παιδιών στο σχολείο και το ελληνικό συγκείμενο, ώστε να αναδειχθούν οι καλές πρακτικές των εκπαιδευτικών, οι εκπαιδευτικές ευκαιρίες και δυνατότητες ή πιθανά εμπόδια στην εκπαίδευση των παιδιών με προσφυγική εμπειρία. Επίσης, αναλάβαμε να παρουσιάσουμε το ευρύτερο ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων. Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα: http://erasmusplus-leader.eu/ Λέξεις Κλειδιά: προσφυγόπουλα, πρακτικές εκπαιδευτικών, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ενταξιακό σχολείο

Creative multilingualism: From practice to research to education

Μαρία Παπαδοπούλου: Επιστημονική συνεργάτιδα στο Πρόγραμμα “Creative multilingualism: From practice to research to education” – Χρηματοδότηση: 150150 Ευρώ, ΕΛΙΔΕΚ Επιστημονικός Υπεύθυνος: Γιώργος Ανδρουλάκης, Καθηγητής, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

2019

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη, Οι επιστήμες στη δημόσια σφαίρα στην Ελλάδα». Διοργάνωση: Εργαστήριο Eπικοινωνίας της Επιστήμης, της Τεχνολογίας και της Ιατρικής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη, Οι επιστήμες στη δημόσια σφαίρα στην Ελλάδα». Διοργάνωση: Εργαστήριο Eπικοινωνίας της Επιστήμης, της Τεχνολογίας και της Ιατρικής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Ρόζη- Τριανταφυλλιά Αγγελακη Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα «Οι επιστήμες στη δημόσια σφαίρα στην Ελλάδα

Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα «Οι επιστήμες στη δημόσια σφαίρα στην Ελλάδα». Διοργάνωση: Εργαστήριο Eπικοινωνίας της Επιστήμης, της Τεχνολογίας και της Ιατρικής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Διδάσκοντας γλώσσα από τη ματιά των προσφύγων

Τσοκαλίδου Πετρούλα: Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος ‘Διδάσκοντας γλώσσα από τη ματιά των προσφύγων’ (MIS5005052) στο πλαίσιο της Πρόσκλησης ΕΔΒΜ34 «Υποστήριξη ερευνητών με έμφαση στους νέους ερευνητές» του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ (μέλη της επιστημονικής ομάδας: Βιργινία Αρβανιτίδου, Μαρία Παρασκευά, Εύη Κομπιάδου & Νταούντ Αλ Σουέις). Το πρόγραμμα εστιάζει στη διδασκαλία της ελληνικής σε ομάδα προσφύγων στην Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ, με καινοτόμες προσεγγίσεις.

Οικοδομώντας Θετικά, Ενταξιακά και Ισότιμα Μαθησιακά Περιβάλλοντα μέσω της Προσέγγισης «Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς»

Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ συμμετέχει με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Αθανάσιο Γρηγοριάδη στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα Στρατηγικές Συμπράξεις ΚΑ3 Erasmus+  και ειδικότερα στο Έργο ERASMUS+ KA3 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ SWPBS -«Οικοδομώντας Θετικά, Ενταξιακά και Ισότιμα Μαθησιακά Περιβάλλοντα μέσω της Προσέγγισης «Σχολικό Σύστημα Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς». («Building School-Wide Inclusive, Positive and Equitable Learning Environments Through A Systems-Change Approach» – κωδικός Project No 606687-EPP-1-2018-2-CY-EPPKA3-PI-POLICY). Στο έργο το οποίο ξεκίνησε το Μάρτιο του 2019 και έχει τριετή διάρκεια, συμμετέχουν ως συντονίστρια χώρα η Κύπρος και το επιστημονικό ινστιτούτο CARDET, και ως εταίροι η Φιλανδία, η Ελλάδα και η Ρουμανία.

Εκπαίδευση με Θ.Ε.Μ.Α. (Θεατροπαιδαγωγική, Εκπαιδευτικούς, Μαθητές & Ανθρώπινα δικαιώματα)

Έργο «Εκπαίδευση με Θ.Ε.Μ.Α. (Θεατροπαιδαγωγική, Εκπαιδευτικούς, Μαθητές & Ανθρώπινα δικαιώματα)» [κωδικός έργου 99095] του Άξονα Προτεραιότητας «Βελτίωση της Ποιότητας και Αποτελεσματικότητα του Εκπαιδευτικού Συστήματος» της πράξης ΕΔΒΜ103 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση 2014-2020». Διάρκεια προγράμματος: 17/12/2019 – 15/10/2021. Η δημόσια δαπάνη της πράξης που εγγράφεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανέρχεται σε 41.541,50 ευρώ. Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το ΕΚΤ.

2018

CR.E.A.T.E. for Refugees (CRosscultural Educational AcTivitiEs for Refugees)

Τσοκαλίδου Πετρούλα: Επιστημονικά υπεύθυνη του Προγράμματος ‘CR.E.A.T.E. for Refugees’ (CRosscultural Educational AcTivitiEs for Refugees της ομάδας Πολύδρομο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διδασκαλία της ελληνικής και άλλων γλωσσών σε πρόσφυγες.

Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society [ISOTIS]

Τσοκαλιδου Πετρούλα Μέλος της βασικής ερευνητικής ομάδας για την Ελλάδα στο έργο με τίτλο «Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society [ISOTIS]» (HORIZON2020 (Call Reference: H2020-SC6-REV-INEQUAL-2016, Proposal no.: 727069) της Ευρωπαϊκής Ένωσης).

Εκπαίδευση επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ

Στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-2020, περιλαμβάνεται η εκπαίδευση 300 νέων επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης επιμορφωτών, 380 διδακτικών ωρών, εξάμηνης διάρκειας, υλοποιείται με βάση ένα μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, το οποίο περιλαμβάνει δια ζώσης συνεδρίες, που λαμβάνουν χώρα στις εγκαταστάσεις των ΠΑ.Κ.Ε. (εν γένει σε μηνιαία βάση εντός σαββατοκύριακων), σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες με χρήση ειδικής πλατφόρμας (2 φορές την εβδομάδα), ασύγχρονες δράσεις καθώς και πρακτική άσκηση σε σχολεία και Κέντρα Επιμόρφωσης.

2017

2016

SIA-ProD: An innovative self-improvement approach for the professional development of early educators

Erasmus+, KA2 Strategic Partnerships: «SIA-ProD: An innovative self-improvement approach for the professional development of early educators». Επιστημονικός υπεύθυνος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ως επιστημονικού εταίρου στο έργο. Κωδικός έργου στην ΕΕ: 2016-1-EL-KA201-023420, (Συνολικός προϋπολογισμός: 284.050,00€).

2015

Εκπαίδευση και δια βίου Μάθηση

Επιστημονική συνεργάτης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και δια βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ – Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.

Υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων-“Teacher support Confronting Social Inequalities” (TOCSIN)

«Υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων-“Teacher support Confronting Social Inequalities” (TOCSIN) » (ΕΟΧ GR07 / 3708)» στο Πρόγραμμα Ακαδημαϊκή Έρευνα στους Τομείς προτεραιότητας. Χρηματοδότηση από ΧΜ ΕΟΧ 2009-2014.

Οι Neets στην Ελλάδα σήμερα

Έρευνα και ολοκληρωμένη παρέμβαση για την κοινωνική ενσωμάτωση μιας μείζονος κοινωνικά ευάλωτης ομάδας: ψυχολογικό προφίλ/ ψυχοπαθολογία, προφίλ δεξιοτήτων, διάγνωση αναγκών και ανάπτυξη προγραμμάτων για την κατάρτιση-reskilling και την ψυχολογική υποστήριξη προς την επαν-ενσωμάτωση των «νέων ανθρώπων εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης. (ΕΟΧ, GR07/ 3757). (2015 – 2016).

2014

Summer 2014 Asia Minor Summer Travel Seminar

Συμμετοχή στο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Summer 2014 Asia Minor Summer Travel Seminar» που έλαβε χώρα σε Αθήνα, Κωνσταντινούπολη & Καππαδοκία με επιστημονικά υπεύθυνους τους Πασχάλη Κιτρομηλίδη (ΕΚΠΑ) και Tom Papademetriou (Stockton University). Υπό τη διοργάνωση των New York Life Center for the Study of Hellenism in Asia Minor and Pontos of Hellenic College και Holy Cross Greek Orthodox School of Theology (Βoston, U.S.A.) , του The Interdisciplinary Center for Hellenic Studies- The Richard Stockton College, New Jersey και του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών  .

EQuaP: Enhaning quality in early childhood education and care through participation

Erasmus+, KA2 Strategic Partnerships: «EQuaP: Enhaning quality in early childhood education and care through participation». Εξωτερικός συνεργάτης Πανεπιστημίου Κρήτης με συντονιστικό ίδρυμα το SERN (Sweden Emilia Romagna Network), (Προϋπολογισμός 391.132,00€).

Ανοιχτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Α.Π.Θ.

Στο πλαίσιο του έργου «Ανοιχτά ακαδημαϊκά μαθήματα στο Α.Π.Θ.» που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΣΠΑ) οργανώθηκε το μάθημα μου «Σπουδές φύλου και Παιδική Λογοτεχνία» σε open course, με χρήση power point και ηχογραφημένη φωνή.

Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Α.Π.Θ.

Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Α.Π.Θ., συγχρηματοδότηση από το Ε.Κ.Τ. στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (2014-2020)

Διάδρασις

Επιστημονικά υπέυθυνος του Προγράμματος ΔΒΜ «Διάδρασις». 1/2014 – 7/2014. ΓΓΔΒΜ & ΑΠΘ. Δια Βίου Μάθηση (Εκπαίδευση ενηλίκων) και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση. Διδασκαλία και Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού

Η ανάπτυξη της σκέψης και της επικοινωνιακής ικανότητας στα πλαίσια της μαθηματικής εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο: Ερευνώντας τη σχεδιαστική δραστηριότητα των παιδιών καθώς επιλύουν αυθεντικά μαθηματικά προβλήματα

Ενίσχυσης Ερευνητικής Δραστηριότητας στο Α.Π.Θ., Δράση Δ΄ “Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών»: ΕΛΚΕ, ΑΠΘ, 2014 – 2015 [Έργο: 91481] “The development of thinking and communication skills in the context of pre-primary mathematics education: Investigating children’s drawing activity as they solve authentic mathematical problems”. Research Committee/AUTH 2014 – 2015 [91481]

Διερεύνηση του τρόπου ενσωμάτωσης των αυθόρμητων μουσικών αντιδράσεων του παιδιού προσχολικής ηλικίας σε δημιουργικές μουσικές δραστηριότητες στην τάξη

Ενίσχυσης Ερευνητικής Δραστηριότητας στο Α.Π.Θ., Δράση Δ΄ “Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών»: ΕΛΚΕ, ΑΠΘ, 2014 – 2015 [Έργο 90808]. “Investigating preschool child’s spontaneous musical reactions and their integration into creative musical activities in the classroom”. Research Committee, AuTh 2014-2015 [90808].

2013

Εκπαίδευση Παιδιών Ρομά

Πρόγραμμα Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, (Υποέργο 1) Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις μέσω της μουσικής, σε νηπιαγωγεία με παιδιά Ρομά, 2013-2015

ΚΕΘΕΑ: «Δημιουργία Πολυδύναμων Ψυχοδιαγνωστικών Κέντρων στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα»

ΚΕΘΕΑ: «Δημιουργία Πολυδύναμων Ψυχοδιαγνωστικών Κέντρων στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα», στα υποέργα (α) Μελέτη Σκοπιμότητας και (β) Μελέτη και καταγραφή αναγκών σε σχέση με τον ειδικό πληθυσμό, (2013)

Εκπαίδευση και ΔιαΒίου Μάθηση (ΕΠΕΔΒΜ)

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και ΔιαΒίου Μάθηση» (ΕΠΕΔΒΜ), Πράξη «Δράσεις ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας από τους Κοινωνικούς Εταίρους, με αξιοποίηση της εμπειρίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς – Διακρατικές συνεργασίες κοινωνικών εταίρων στο χώρο της Εκπαίδευσης». Υπέυθυνος Επιμόρφωσης για το Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθηση, (2013 – 2014). Δια Βίου Μάθηση (Εκπαίδευση ενηλίκων) και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση. Διδασκαλία και Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού.

Psychosocial process of teacher’s education

Psychosocial process of teacher’s education Coordinating Institution: Centro de Estudos em Representações Sociais e Subjetividade Educação CIERS-ed, Βραζιλία Επιστημονική υπεύθυνη: Lucia Villas Boas

2012

Αξιολόγηση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης: Προσαρμογή των ECERS-R & ECERS-E στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον

«ΘΑΛΗΣ-Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007-2013»: «Αξιολόγηση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης: Προσαρμογή των ECERS-R & ECERS-E στο ελληνικό εκπαιδευτικό περιβάλλον». Επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας «οργάνωσης, υλοποίησης και εποπτείας της πιλοτικής και της κύριας έρευνας» του έργου. Συντονιστικό ίδρυμα ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, (Συνολικός προϋπολογισμός 480.000 €).

Ερευνώντας τη σχέση νηπιαγωγού-μαθητή μέσα από τις αντιλήψεις των παιδιών: Μία Τυπολογία των μοντέλων αυτής της σχέσης

Επιτροπή Ερευνών Α.Π.Θ. «Διαγωνισμός Ενίσχυσης Ερευνητικής Δραστηριότητας στο Α.Π.Θ., Δράση Δ΄ Ενίσχυση Ερευνητικής Δραστηριότητας Ανθρωπιστικών Επιστημών»: «Ερευνώντας τη σχέση νηπιαγωγού-μαθητή μέσα από τις αντιλήψεις των παιδιών: Μία Τυπολογία των μοντέλων αυτής της σχέσης». Επιστημονικός Υπεύθυνος (Συνολικός προϋπολογισμός: 4.000 €).

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και ΔιαΒίου Μάθηση» (ΕΠΕΔΒΜ)

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και ΔιαΒίου Μάθηση» (ΕΠΕΔΒΜ), Πράξη «Δράσεις ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας από τους Κοινωνικούς Εταίρους, με αξιοποίηση της εμπειρίας του εκπαιδευτικού στην τάξη, στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς – Διακρατικές συνεργασίες κοινωνικών εταίρων στο χώρο της Εκπαίδευσης». Υπέυθυνος Επιμόρφωσης για το Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθηση, (2012 – 2013). Δια Βίου Μάθηση (Εκπαίδευση ενηλίκων) και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση. Διδασκαλία και Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού.

Ένταξη και Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά στις Περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας

ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΥΠΟΕΡΓΟ 1). 2012-2018 Μέτρο 1.1 Διαπολ. Εκπαιδ. 1.2 Επιχ. Προγ.: Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση (Επιστημονικώς Υπεύθυνη: Ευαγγελία Τρέσσου) Ανδρέας Καρακίτσιος : Υπεύθυνος Προσχολικής Εκπαίδευσης

2011

Early Change: Promoting the professional development of early childhood educators

Comenius Lifelong Learning Programs: «Early Change: Promoting the professional development of early childhood educators». Επιστημονικός υπεύθυνος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ως επιστημονικού εταίρου στο Πρόγραμμα COMENIUS Lifelong Learning Programs (Κωδικός έργου στην ΕΕ: 517999-LLP-2011-GR-COMENIUS-CMP. (Συνολικός προϋπολογισμός: 300.000€).

2010

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη «Το σύγχρονο πρόσωπο του Νομού Καστοριάς, Διεπιστημονική προσέγγιση». Διοργανωτές: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Επιτροπή Ερευνών ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Αρχιεπισκοπή Ν. Καστοριάς,

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη Ερευνητική θέση στο Πρόγραμμα «Το σύγχρονο πρόσωπο του Νομού Καστοριάς, Διεπιστημονική προσέγγιση». Διοργανωτές: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και Επιτροπή Ερευνών ΑΠΘ, σε συνεργασία με την Αρχιεπισκοπή Ν. Καστοριάς.

2009

2008

2007

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη, Πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα (1700-1940) : Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας». Διοργανωτές: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης– Επιτροπή Ερευνών ΕΛΚΕ, Υπό την αιγίδα και χρηματοδότηση του Υπουργείο Πολιτισμού. 

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη , Θέση στο Ερευνητικό Πρόγραμμα «Πρόσφυγες και μετανάστες στην Ελλάδα (1700-1940) : Η περίπτωση της Δυτικής Μακεδονίας». Διοργανωτές: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης– Επιτροπή Ερευνών ΕΛΚΕ, Υπό την αιγίδα και χρηματοδότηση του Υπουργείο Πολιτισμού.

2006

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη Πρακτική άσκηση φοιτητών τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη Θέση στο Πρόγραμμα Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ, Πρακτική άσκηση φοιτητών τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας, χρηματοδοτούμενο από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Συμμετοχή σε ανασκαφική έρευνα και αυτοψίες στη Βέροια Καταγραφή κινητών ευρημάτων στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας Τεκμηρίωση μνημείων/συνόλων και καταγραφή της κατάστασης διατήρησής τους

2005

2004

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη «Άγιοι Πατέρες της Μητρόπολης Κωνσταντινουπόλεως». Διοργανωτές: Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών και  Α.Π.Θ.

Ρόζη-Τριανταφυλλιά Αγγελάκη Συμμετοχή στο επιστημονικό πρόγραμμα «Άγιοι Πατέρες της Μητρόπολης Κωνσταντινουπόλεως». Διοργανωτές: Κέντρο Βυζαντινών Ερευνών και  Α.Π.Θ.

2003

Μουσικοπαιδαγωγικό Δίκτυο meNet – Ένα Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επικοινωνίας για τη Διαχείριση της Γνώσης για τη Μουσική Εκπαίδευση

Το meNet είναι ένα COMENIUS-3 δίκτυο που χρηματοδοτήθηκε από το SOKRATES-COMENIUS πρόγραμμα. Συμμετείχαν ως ενεργοί εταίροι 26 ιδρύματα από 11 χώρες, ενώ περίπου 90 ιδρύματα από 23 χώρες ως συνδεδεμένοι εταίροι του δικτύου. Το meNet συνέλεξε, συγκέντρωσε και διέδωσε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους γνώσεις σχετικά με τη μουσική εκπαίδευση στα σχολεία και την κατάρτιση μουσικών εκπαιδευτικών στην Ευρώπη, με στόχο τη δημιουργία ενός ισχυρού και βιώσιμου δικτύου για τη μουσική εκπαίδευση.

Μετάβαση στο περιεχόμενο