Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

Παιδαγωγική Σχολή

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

logotype

Μαθαίνοντας τη Διαφορετικότητα: Μια μελέτη Περίπτωσης σε Πρόσφυγες Μαθητές του Δημοτικού Σχολείου

Μέλη Ερευνητικής Ομάδας:

  • Δόμνα Κακανά, καθηγήτρια ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ, υπεύθυνη του προγράμματος για την Ελλάδα
  • Μαρία Παπαδοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
  • Ιωάννης Μιχάλης, ΕΔΙΠ, ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ
  • Ελένη Χοντολίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, ΦΠ, ΦΛΣ, ΑΠΘ
  • Κωνσταντίνος Ανθόπουλος, Διευθυντής 67ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
  • Χαρίκλεια Πασσίδου, Υποδιευθύντρια 67ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

Πλαίσιο Χρηματοδότησης:

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ 2014-2020, ERASMUS+, Key Action 2 (KA2) -Cooperation for innovation and the exchange of good practices, Strategic Partnership in the Field of Higher Education

Διάρκεια Έργου: 01/11/2020 – 30/09/2022

Σύντομη περιγραφή του Προγράμματος:

Το “Learning Diversity: A Case Study Of Refugee Students in a Primary School” εντάσσεται στα KA201 Erasmus+ Project (2019-1-TR01-KA201-074505), με συμμετέχουσες χώρες τις: Τουρκία (συντονίστρια), Ελλάδα, Ιταλία, Μάλτα. Ο σκοπός αυτού του έργου ήταν να παρέχει σημαντικό υλικό σχετικά με τις ανάγκες των προσφύγων μαθητών και μαθητριών, τα εμπόδια στην επιτυχία τους και τις πιθανές παρεμβάσεις για την υπέρβαση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν, παράλληλα με κάποιες εν δυνάμει καλές πρακτικές που έχουν υιοθετήσει οι εκπαιδευτικοί των σχολείων των χωρών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, προκειμένου να υποστηρίξουν την ένταξη και μάθησή τους. Οι προτάσεις τέθηκαν προς συζήτηση και ανταλλαγή βέλτιστων δυνατοτήτων, προκειμένου να αναπτυχθεί ένα καινοτόμο μοντέλο που να περιλαμβάνει όλες τις καλές πρακτικές για την επιτυχή ένταξη των προσφύγων μαθητών και μαθητριών. Ο σκοπός του μοντέλου που περιλαμβάνει καλές πρακτικές είναι να παρέχει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς, που είναι υπεύθυνοι στη λήψη αποφάσεων και στο ευρύτερο κοινό να μάθουν περισσότερα για θετικές και καινοτόμες πρακτικές που στοχεύουν στην υποστήριξη των παιδιών με προσφυγική εμπειρία.

Η Ελλάδα συμμετείχε στο πρόγραμμα με συνεργασία μελών ΔΕΠ & ΕΔΙΠ από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εκπαιδευτικούς από το 67ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, ως μια μελέτη περίπτωσης, καθώς ήταν το πρώτο δημοτικό σχολείο στην πόλη που φιλοξένησε πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες.
Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος αναλάβαμε να διερευνήσουμε τις πρακτικές των εκπαιδευτικών τόσο της γενικής τάξης όσο και των τάξεων υποδοχής, καθώς και της διοίκησης του σχολείου για την ένταξη των παιδιών στο σχολείο και το ελληνικό συγκείμενο, ώστε να αναδειχθούν οι καλές πρακτικές των εκπαιδευτικών, οι εκπαιδευτικές ευκαιρίες και δυνατότητες ή πιθανά εμπόδια στην εκπαίδευση των παιδιών με προσφυγική εμπειρία. Επίσης, αναλάβαμε να παρουσιάσουμε το ευρύτερο ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ισχύει στην Ελλάδα για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα: http://erasmusplus-leader.eu/

Λέξεις Κλειδιά: προσφυγόπουλα, πρακτικές εκπαιδευτικών, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ενταξιακό σχολείο

Μετάβαση στο περιεχόμενο