Το πρόγραμμα: ‘Πρακτικές γραμματισμού παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ψηφιακά περιβάλλοντα’ χρηματοδοτήθηκε από τον ΕΛΚΕ του ΑΠΘ (ΚΑΕ 73314) στο πλαίσιο της προκήρυξης για την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας του ΑΠΘ στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και υλοποιήθηκε από 12/10/2021 έως 11/3/2023.
Τα αποτελέσματα της ερευνητικής διαδικασίας αναδεικνύουν τη σημασία αξιοποίησης στο σχολικό περιβάλλον των άτυπων πρακτικών που υιοθετούν τα παιδιά όταν χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα. Όπως προέκυψε από την έρευνα όλα τα παιδιά του δείγματος κατά την ενασχόλησή τους με ΨΜ ανέπτυσσαν παράλληλα, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, δεξιότητες συμβατικού γραμματισμού. Η ενίσχυση αυτών των πρακτικών φαίνεται να εξαρτάται από το ενδιαφέρον των παιδιών αλλά και από το οικογενειακό περιβάλλον, χωρίς ωστόσο το δεύτερο να είναι απόλυτο κριτήριο. Στην έρευνα επισημαίνεται η ανάγκη αναγνώρισης και συμπερίληψης των άτυπων πρακτικών των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον ώστε να διευκολύνεται ο αναδυόμενος γραμματισμός των νηπίων σε ψηφιακά και συμβατικά μέσα.
Ερευνητική ομάδα
Μαρία Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια, επιστημονικά υπεύθυνη
Αικατερίνη Μακρή, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εύη Κομπιάδου, Δρ. Νηπιαγωγός
Ευγενία Παγκουρέλια, Δρ. φιλόλογος
Αικατερίνη Γάσπαρη, Πτυχιούχος ΤΕΠΑΕ