tepaeLogo

Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

Παιδαγωγική Σχολή

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

logotype

Διδακτορικές Διατριβές σε εξέλιξη

Αρχική > Σπουδές > Διδακτορικές Σπουδές > Διδακτορικές Διατριβές σε εξέλιξη

AEM

Ελληνικός Τίτλος

Αγγλικός Τίτλος

Ημερομηνία Ορισμού 3μελούς Επιτροπής

Επιβλέπων / Επιβλ΄΄επουσα

Συμβουλευτική Επιτροπή

10118

Κουλτούρες διδασκαλίας και μάθησης των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο μέσα από το παιχνίδι: χαρτογραφώντας και τεκμηριώνοντας τις διαδικασίες μάθησης και ανάπτυξης των μικρών παιδιών

Cultures of teaching and learning science through play in preschool settings: mapping and documenting the process of children’s learning and development

Σ.Τ. 9/25-1-2024

Φραγκιαδάκη Γλυκερία

Χρηστίδου Βασιλεία, Κακανά Δόμνα

10117

Η εκμάθηση της κινέζικης γλώσσας στην Ελλάδα και πέρα: ζητήματα διαγλωσσικότητας και κειμένων ταυτότητας στη Διδασκαλία της Κινέζικης σε Ομιλητές/τριες Άλλων Γλωσσών

Learning Chinese within the context of Greece and beyond: Issues of identity texts and translanguaging in TCSOL (Teaching Chinese to Speakers of Other Languages

Σ.Τ. 9/25-1-2024

Τσοκαλίδου Πετρούλα

Παπαδοπούλου Μαρία,

Huang Jian

10116

Η εκπαιδευτική πολιτική στην Ελλάδα για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία από το 1990 έως το 2023. Συγκλίσεις και αποκλίσεις με σύγχρονες πρακτικές και καινοτόμες προσεγγίσεις σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Educational policy in Greece for environmental education and education for the environment and sustainability from 1990 to 2023. Convergences and divergences with modern practices and innovative approaches in EU countries

Σ.Τ. 9/25-1-2024

Δημητρίου Αναστασία

Φραγκιαδάκη Γλυκερία, Χαραλάμπους Δημήτριος

10115

Προσεγγίζοντας τα επιμορφωτικά προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Αρχιεπισκοπής Αθηνών (Ι.Π.Ε.) που απευθύνονται σε κληρικούς της Εκκλησίας της Ελλάδος βάσει των αρχών της εκπαίδευσης ενηλίκων για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων

Approaching the educational programs of non-formal education of the Institution for Pastoral Education of the Holy Archdiocese of Athens (I.P.E.) addressed to the clergy of the Church of Greece based on the principles of adult education for the designing and implementation of educational programs

Σ.Τ. 9/25-1-2024

Παυλή Κορρέ Μαρία

Καραλής Αθανάσιος, Τσιμπουκλή Άννα

10114

Οικοσυστημική προσέγγιση γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας με βιώματα συναισθηματικής κακοποίησης: ζητήματα γονεϊκότητας και σχέση γονέα-παιδιού

Ecosystemic approach of parents of preschool children with emotional abuse experiences: parenting issues and parent-child relationship

Σ.Τ. 9/25-1-2024

Κολιούλη Φλώρα

Βουγιούκας Κωνσταντίνος, Χατζηνικολάου Κορνηλία

10113

Σύζευξη παιχνιδιού και μάθησης στις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) στην προσχολική εκπαίδευση: Επιμορφωτικές ανάγκες και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας

Interrelating play and learning in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) in early childhood education: Training needs and professional development of early childhood teachers

Σ.Τ. 25/29-6-2023

Φραγκιαδάκη Γλυκερία

Χρηστίδου Βασιλεία, Χρήστου Κωνσταντίνος

10112

Ιστορικές και διασημειωτικές μεταμορφώσεις στο έργο του Apuleius (124—170 μ.Χ.) και του Jean de La Fontaine (1621—1695)

Historical and inter-semiotic transformations in the work of Apuleius (124—170 AD) and Jean de La Fontaine (1621—1695)

Σ.Τ. 23/1-6-2023

Βαμβακίδου Ιφιγένεια

Κουρδής Ευάγγελος, Μπόκλουντ-Λαγοπούλου Κάριν-Μαργκαρέτα

10111

Ευκαιρίες για διάλογο στα ελληνικά μουσεία για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

Opportunities for dialogue in Greek museums for children of preschool and early school age

Σ.Τ. 23/1-6-2023

Μπιρμπίλη Μαρία

Γρηγοριάδης Αθανάσιος, Χουρμουζιάδου Αναστασία

10110

Παιδαγωγικές προσεγγίσεις των σχολικών συλλογών.

Pedagogical approaches of school collections

Σ.Τ. 11/19-1-2023

Κανάρη Χαρίκλεια

Λενακάκης Αντώνιος, Χριστοδούλου Μιχαήλ

10109

Η συμβολή της θεατροπαιδαγωγικής στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των εφήβων. Πειραματική έρευνα στο Μουσικό Σχολείο Πειραιά.

The contribution of drama/theatre pedagogy in developing adolescents’ self-confidence: An experimental study at the Music school of Piraeu.

Σ.Τ. 11/19-1-2023

Λενακάκης Αντώνιος

Χριστοδούλου Μιχαήλ, Παπασταθόπουλος Ευστάθιος

10108

Σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή και κοινωνική συμπεριφορά μαθητή στην προσχολική και πρωτοσχολική τάξη: Αξιολόγηση του προφίλ των μαθητών με έντονη προσκόλληση-εξάρτηση προς τον εκπαιδευτικό.

Teacher-child relationship and student’s behavior in preschool and first primary school grade: Evaluating the profile of students’ dependency with the teacher.

Σ.Τ. 11/19-1-2023

Γρηγοριάδης Αθανάσιος

Βουγιούκας Κωνσταντίνος, Τσιγγίλης Νικόλαος

10107

Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η πρόσβαση τους στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικές τους επιλογές, οι επαγγελματικές τους προσδοκίες και το πλαίσιο των πανεπιστημιακών σπουδών: Ζητήματα κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

People with special educational needs and their access to the Greek tertiary education. Their educational and career choices and the context of university studies: issues of social and educational inequalities.

Σ.Τ. 18/26-5-2022

Κυρίδης Αργύριος

Ζάγκος Χρήστος, Καμαριανός Ιωάννης

10106

Πολυτροπική επικοινωνία παιδιών με αναδυόμενη πολύγλωσσια

Multimodal communication of young emergent multilinguals

Σ.Τ. 15/14-4-2022

Παπαδοπούλου Μαρία

Γκανά Ελένη, Μάγος Κωνσταντίνος

10105

Αξιοποίηση της παιχνιδοποίησης για την εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας σε τμήματα υποδοχής μέσω της εργασιοκεντρικής προσέγγισης

The Utilisation of Gamification for learning Greek as a Second Language in Reception Classes: a proposal in the context of Task-based approach

Σ.Τ. 15/14-4-2022

Παπαδοπούλου Μαρία

Ανδρουλάκης Γεώργιος, Μακρη Αικατερινη

10104

Πρακτικές γραμματισμού παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας σε ψηφιακά περιβάλλοντα

Literacy practices of first school-age children in digital environments

Σ.Τ. 15/14-4-2022

Παπαδοπούλου Μαρία

Κίτσιου Σταυρούλα,

Γκανά Ελένη

10103

Η διαχρονική εξέλιξη του αστικού τοπίου ως πλαισίου εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία. Μελέτη περίπτωσης, Θεσσαλονίκη (15ος - 21ος αιώνας).

The urban landscape evolution over time as a key framework in environmental and sustainability education. Case study, Thessaloniki (15th – 21st century).

Σ.Τ. 7/20-1-2022

Δημητρίου Αναστασία

Βαμβακίδου Ιφιγένεια, Μαλανδράκης Γεώργιος

10102

Το Εβραϊκό μουσείο Θεσσαλονίκης. τα παιδιά και η δημόσια ιστορία (19ος -20ος αιώνας), ιστορικός γραμματισμός.

The Jewish museum of Thessaloniki. Children and Public history (19th -20th century), historical literacy.

Σ.Τ. 7/20-1-2022

Βαμβακίδου Ιφιγένεια

Κανάρη Χαρίκλεια, Τσιούμης Κωνσταντίνος

10101

Αρχειακό Υλικό (1927-1961) Μιχάλη Πατέλη Εξόριστοι και εξόριστες του Έβρου στη Μακρόνησο. Προσέγγιση της τοπικής ιστορίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Archive Material (1927 - 1961), M. Patelis Exiles of Evros region in Makronisos island, Perception of local history in primary education.

Σ.Τ. 7/20-1-2022

Βαμβακίδου Ιφιγένεια

Δημητρίου Αναστασία, Τσιούμης Κωνσταντίνος

10100

Δυτικά πολιτισμικά δάνεια στον υλικό πολιτισμό της Σοβιετικής Ένωσης (1945-1991), Ιστορικός γραμματισμός και κριτικός σχεδιασμός

Western cultural loans in material culture of the Soviet Union (1945-1991), Historical literacy and critical design

Σ.Τ. 7/20-1-2022

Βαμβακίδου Ιφιγένεια

Κυρίδης Αργύριος, Λιαμάδης Γεώργιος

10099

Κοινωνικές αναπαραστάσεις μαθητών Δημοτικού για την έννοια της Μάθησης: Ο ρόλος των σχολικών εγχειριδίων και των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωσή τους.

Social representations of primary school students for the concept of Learning: The impact of school textbooks and teachers in their formation.

Σ.Τ. 28/1-7-2021

Γκέκα Μαρία

Πνευματικός Δημήτριος, Παπανδρέου Μαρία

10098

Μελέτη των εκπαιδευτικών ανισοτήτων σε περιόδους κρίσεων: Διερευνώντας τις απόψεις και τις εμπειρίες των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία την περίοδο της πανδημίας Covid-19 στην Ελλάδα.

Examining educational inequalities in times of crisis: views and experiences of the main stakeholders involved in the educational process during the pandemic of Covid-19 in Greece.

Σ.Τ. 26/10-6-2021

Κακανά Δόμνα

Κυρίδης Αργύριος, Παπανδρέου Μαρία

10095

Κοινωνικές αναπαραστάσεις μαθητών δημοτικού για τα δικαιώματα του παιδιού.

Social representations of primary school students regarding children΄s rights

Σ.Τ. 14/21-1-2021

Γκέκα Μαρία

Παπανδρέου Μαρία, Χατζηνικολάου Κορνηλία

10094

Το οικολογικό αποτύπωμα ως εκπαιδευτικό εργαλείο για το περιβάλλον και την αειφορία στο πλαίσιο της τοπικής κοινότητας: Μελέτη περίπτωσης αστικής και μη αστικής κοινότητας

The ecological footprint as an educational tool for the environment and sustainability in the local community: A case study analysis of urban and non-urban community

Σ.Τ. 14/21-1-2021

Δημητρίου Αναστασία

Λενακάκης Αντώνιος, Μαλανδράκης Γεώργιος

10093

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση για την αειφορία ως πλαίσιο συμπερίληψης παιδιών με ήπια νοητική καθυστέρηση: Μελέτη των στάσεων, των απόψεων και των διδακτικών πρακτικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Environmental sustainability education as a framework for the inclusion of children with mild intellectual disabilities: A study of the attitudes, views and teaching practices of primary school teachers

Σ.Τ. 14/21-1-2021

Δημητρίου Αναστασία

Χρηστίδου Βασιλεία, Βουγιούκας Κωνσταντίνος

10091

Τάσεις και προοπτικές της ποίησης για παιδιά κατά την περίοδο 2000-2020 και η πρόσληψή του εικονογραφημένου ποιήματος από μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Trends and perspectives of poetry for children during the period 2000-2020 and the reception of illustrated poetry by students of Primary EducationTrends and perspectives of poetry for children during the period 2000-2020 and the reception of illustrated poetry by students of Primary Education

Σ.Τ. 20/2-7-2020

Καρακίτσιος Ανδρέας

Κανατσούλη Μελπομένη, Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος

10090

Βιωματική μάθηση και εμψύχωση στην εκπαίδευση για την Αειφορία

Using experiential learning approaches and group facilitation as tools to promote sustainability education

Σ.Τ. 20/16-5-2019

Γεωργόπουλος Αλέξανδρος

Μπιρμπίλη Μαρία, Γαβριλακης Κωνσταντινος

10089

Η ομάδα συνάντησης και ο ρόλος της στη συγκρότηση της προσωπικής θεωρίας των εκπαιδευτικών

The encounter group and its role on the teachers personal theory construction

Σ.Τ. 20/16-5-2019

Γεωργόπουλος Αλέξανδρος

Μπιρμπίλη Μαρία, Γαβριλακης Κωνσταντινος

10088

Μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά προγράμματα στην επαγγελματική ανάπτυξη: Προσδοκίες και ανάγκες εκπαιδευτικών στον Ελληνικό χώρο

Massive open online courses in professional development: Teachers’ expectations and needs in Greece

Σ.Τ. 20/16-5-2019

Μπιρμπίλη Μαρία

Κυρίδης Αργύριος, Παυλή Κορρέ Μαρία

10086

Η συμμετοχή των γυναικών Ρομά σε προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης και η επίδραση της στη ζωή τους. Διαχρονική μελέτη (1980-2017)

Roma women participation in non-formal education programs and how it affects their lives. A longitudinal study(1980-2017)

Σ.Τ. 20/16-5-2019

Παυλή Κορρέ Μαρία

Τουρτούρας Χρήστος,

Καραλής Αθανάσιος

10085

Η συγκρότηση της έννοιας της μάθησης από παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Preschooler's perspectives of learning

Σ.Τ. 20/16-5-2019

Παπανδρέου Μαρία

Κακανά Δόμνα, Μπιρμπίλη Μαρία

10082

Μαθητές Ρομά σε επικινδυνότητα για δυσκολίες σχολικής μάθησης

Roma students at risk for school learning difficulties

Σ.Τ. 17/7-6-2018

Βουγιούκας Κωνσταντίνος

Τζουριάδου Μαρία, Καραγιάννη Παναγιώτα

10078

Ανάπτυξη των ικανοτήτων επίλυσης μαθηματικού προβλήματος σε μαθητές 8-10 ετών

Developing mathematical problems solving abilities in students aged 8-10 years

Σ.Τ. 16/17-5-2018

Τζεκάκη Μαριάννα

Παπανδρέου Μαρία,

Σακονίδης Χαράλαμπος

10077

Ομαδική Συνεργατική Μεντορία (Peer Group Mentoring): σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση του μοντέλου μέσω συνεργατικής έρευνας δράσης για την επαγγελματική ανάπτυξη των νηπιαγωγών

Peer Group Mentoring: planning, implementation and evaluation of the model through collaborative action research for the professional development of preschool teachers

Σ.Τ. 07/21-12-2017

Κακανά Δόμνα

Τσάφος Βασίλειος, Κατσαρού Ελένη

10075

Εξάσκηση επιτελικών λειτουργιών σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: πρόγραμμα παρέμβασης με τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας.

Executive function training in early childhood and primary school children: an intervention program using augmented reality technologies.

Σ.T. 07/21-12-2017

Μπαμπλέκου Ζωή

Καζή Σμαράγδα, Πνευματικός Δημήτριος

10072

Αναστοχαστικές διαδικασίες κατά την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών σε διαδικτυακά περιβάλλοντα επικοινωνίας από απόσταση

Reflective processes during teacher communication in network – based communication environments

ΓΣΕΣ 5/24-11-2016

Μπιρμπίλη Μαρία

Σφυρόερα Μαρία, Παπανδρέου Μαρία

10066

Η σημασία της πολυτροπικότητας στην εξέλιξη των συλλογισμών παιδιών προσχολικής ηλικίας για τα φαινόμενα της μηχανικής ισορροπίας και αέριας κατάστασης της ύλης.

Τhe significance of multimodality in the evolution of preschool children's reasoning on mechanical equilibrium and gases

ΓΣΕΣ 6/11-02-2016

Παντίδος Παναγιώτης

Ραβάνης Κωνσταντίνος,

Χρηστίδου Βασιλεία

10062

Η Παιδικότητα και η Παιδική Λογοτεχνία στο Συγκείμενο της Διαδικασίας της Μετάφρασης: Πραγματικότητες, Προεκτάσεις και Παιδαγωγικές Προκλήσεις

Childhood in Children's Literature in the Context of Translation Process: Realities, Implications and Educational Challenges

ΓΣΕΣ 9/25-06-2015

Καρακίτσιος Ανδρέας

Κανατσούλη Μελπομένη, Οικονομίδου Αναστασία

10061

Η σχέση παιδιού-χώρου και η διαμόρφωση "Εκπαιδευτικών Τόπων" ως παράγοντες στην οργάνωση και υλοποίηση σχεδίων εργασίας στη συνεργατική τάξη του νηπιαγωγείου

Τhe relationship between space and child and the development of "educational spaces" as factors of planning and implementing projects in a cooperative kindergarten classroom

ΓΣΕΣ 9/25-06-2015

Γερμανός Δημήτριος

Κακανά Δόμνα, Μπιρμπίλη Μαρία

10055

Διαδικτυακή κοινότητα πρακτικής και εκπαιδευτικοί: Προοπτικές για την αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίας(Τ.Π.Ε.) στην εκπαίδευση μικρών παιδιών.

On line community of practice and teachers: Perspectives on the use of information and communication technologies (I.C.T.) in young children education

ΓΣΕΣ 3/18-12-2014

Παπανδρέου Μαρία

Μπιρμπίλη Μαρία, Κυρίδης Αργύριος

10044

Η στάση του Ελληνικού τύπου (εντύπου και ηλεκτρονικού) απέναντι στη μεταρρυθμιστική παρέμβαση του προγράμματος "Eκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων".

The stance of the greek press (printed and online) towards the reformative intervention project "Programme for the education of muslim children"

ΓΣΕΣ 6/18-04-2013

Τσιούμης Κωνσταντίνος

Κυρίδης Αργύριος, Πλείος Γεώργιος

Μετάβαση στο περιεχόμενο